Accountant iris

Productiever én succesvoller door deze 6 super tips!

Uit diverse onderzoeken onder succesvolle mensen waaronder ondernemers, miljonairs en olympische sporters (* **) komen interessante bevindingen naar boven op de vraag wat hun geheim naar productiviteit en succes is.

Er blijkt een groot verschil te bestaan tussen de dagelijkse gewoontes van succesvolle mensen en de minder succesvolle mensen.
Maar hoe word jij nou succesvol?
Door je voordeel te doen met onderstaande ‘geheimen’ !

Geheim #1 Automatiseer!
Als je een activiteit meer dan 1x doet kijk dan of je dat proces kan vereenvoudigen door te automatiseren. Dit bespaart je veel tijd! Zo kan je bijvoorbeeld FAQ (Frequently Asked Questions) op je website zetten of doe je net als Mark Zuckerberg en kies je dagelijks voor hetzelfde t-shirt :-).

 

 

 

 

 


Geheim #2 Gebruik een notitieboekje.
Richard Branson maakt er geen geheim van dat hij zijn bedrijf Virgin succesvol heeft gemaakt door gebruik te maken van zijn notitieboekje. Productieve mensen legen hun hoofd, vergeten niets meer en zien zo’n notitieboekje als een echte inspiratiebron. Dus neem dat ding overal mee naar toe!

Geheim #3 Zorg voor meerdere inkomstenbronnen.
Opvallend is dat 65% van de miljonairs minimaal drie inkomstenbronnen heeft, 45% heeft er vier en 29% heeft er vijf of meer. Deze inkomstenbronnen zijn bijvoorbeeld inkomsten uit de verhuur van huizen, de aandelenmarkt en doordat ze (deels) eigenaar zijn van een bedrijf. Door spreiding worden risico’s bovendien verantwoord ingecalculeerd.

Geheim #4 Creëer je eigen doelen.
Wees geen kuddedier en kies je eigen doelen. Waar wil je over 1, 5, 10 jaar zijn? Als je in kleine stapjes werkt raak je niet snel ontmoedigt en ben je in ieder geval actief op weg in je eigen leven. Bijsturen kan altijd nog.

 

 

 

 

Geheim #5 Focus in de ochtend.
Bovengemiddeld productieve mensen weten hun MIT (Most Important Task) en werken daar elke ochtend vroeg een paar uur aan, zonder zich af te laten leiden en terwijl de rest nog slaapt. Tom Ziglar, CEO van Ziglar Inc., merkt terecht op, “Invest the first part of your day working on your number one priority that will help build your business.”

Geheim #6 Weg met e-mail.
E-mail is dé grote tijdverspiller van nu. Zet je Outlook alarm en het automatisch binnenkomen van mail uit om geconcentreerd aan je doelen te kunnen blijven werken. Het kost je gemiddeld 20 minuten om na het lezen van een e-mail weer super concentratie te hebben. Check vervolgens 1 of 2x per dag je mail en werk e-mails die je gelijk kan afhandelen af en plan een apart moment in voor de e-mails die meer tijd van je vragen. Stop deze mails in een aparte folder, zo blijft je inbox opgeruimd. Daarnaast weten succesvolle mensen dat een e-mail altijd belangrijk en urgent lijkt maar het heel vaak niet is én ze weten dat het echte leven zich buiten afspeelt.

Probeer ze allemaal!
Het aanleren van een nieuwe gewoonte kost je slechts om en nabij vanaf 21 dagen, dus wat heb je te verliezen? 😉

Heb je zelf nog een goede tip? Laat het dan hieronder vooral weten!
Deze blog maakt deel uit van een serie blogs, dus wie weet neem ik jouw ‘geheim’ mee in mijn volgende blog.

 

 

 

 

 

 

 

Deze blog is geschreven door Iris Aben. Ik ben werkzaam als AA-Accountant in het MKB. Naast het verzorgen van de reguliere accountancy werkzaamheden vind ik het erg fijn om ondernemers te helpen om nog succesvoller te worden!

Met interesse mijn blog gelezen en wil je met mij linken? Heel leuk! Vermeld even een korte motivatie in je uitnodiging.
Vind je dit artikel nuttig dan kun je het uiteraard delen, graag met bronvermelding of een link naar deze blog!

Top