Jij kunt gemakkelijk naar ons overstappen, zonder gedoe

Van veel ondernemers die klant bij ons worden hoor ik dat zij vaak tegen het overstappen opkijken. Op zich wel begrijpelijk, want je hebt sinds jaren al je financiële gegevens ondergebracht bij je boekhouder of accountant.

Maar ook al:

  • belt je boekhouder of accountant jou nooit terug;
  • adviseert hij je niet proactief;
  • stuurt hij facturen welke niet zijn afgesproken;
  • of facturen zonder specificatie;
  • doet hij je administratie nog steeds niet online, waardoor je weinig inzicht hebt;
  • merk je dat hij niet volledig op de hoogte is van (recente) wetgeving waardoor je teveel belasting betaalt;
  • loopt hij door omstandigheden achter met je administratie waardoor je te laat bent met je btw aangifte;
  • moet je steeds zelf overal achteraan zitten zodat je geen belasting deadline of kamer van koophandel deadline mist;
  • deponeert hij jouw jaarrekening niet op tijd waardoor je als bestuurder ook nog eens bestuurdersaansprakelijk gesteld kan worden indien je onderneming failliet gaat..

Zie je er enorm tegenop om over te stappen naar een goede accountant omdat je denkt dat dit heel veel werk of ingewikkeld is?

Allereerst is het blijven zitten bij je boekhouder of accountant niet goed voor jou en voor jouw onderneming. Je bent veel onnodige tijd kwijt aan werkzaamheden welke je juist had uitbesteed omdat je er zelf geen zin in of geen verstand van had. Deze tijd kun je niet besteden aan je onderneming, met alle gevolgen van dien.

Geloof mij als ik je zeg dat overstappen helemaal niet moeilijk is. Wij hebben al veel ondernemers hier succesvol bij geholpen.

Hoe gaan we samen te werk?

  1. Wij plannen samen een adviesgesprek in. We bespreken waarmee & hoe we jou het beste kunnen helpen.
  2. Samen bepalen we het startpunt van onze samenwerking.
  3. Je krijgt van ons een opzegbrief en verstuurt deze aan je huidige boekhouder of accountant.
  4. In overleg met jou vragen we alle relevante informatie (jaarrekening, aangiften en specificaties etc), welke je nog niet eerder ontvangen hebt, rechtstreeks bij je vorige boekhouder of accountant op. Dit scheelt jou veel tijd. Daarnaast spreken wij immers dezelfde financiële taal als hem of haar, wel zo gemakkelijk.
  5. We zorgen voor een soepele overstap.
    Zo zorgen we ervoor dat je werknemers op tijd hun loonstroken blijven ontvangen. Ook melden wij je aan voor onze uitstelregeling voor alle fiscale aangiften. Zo voorkomen we dat de Belastingdienst jou blauwe brieven stuurt voor niet gedane aangiften.

 

Zie je, het valt best mee! Jij kunt gemakkelijk naar ons overstappen, zonder gedoe. Nog even door de zure appel heen bijten.. en voordat je het weet kun je al je energie weer aan je onderneming besteden. Zoals het hoort.

Top