Omzetbelasting aangifte (BTW & ICP)
Na het verzorgen van de administratie stellen we tijdig de aangiften BTW (Omzetbelasting) voor je op. Als je zaken doet met het buitenland kunnen we ook de ICP aangifte (intracommunautaire prestaties) verzorgen. Er gelden namelijk diverse regels met betrekking tot zaken doen met het buitenland en hoe je met buitenlandse BTW dient om te gaan. Deze regels verschillen per situatie en per land.
Indien je zelf de administratie verzorgt kunnen we overigens ook je administratie beoordelen en aanvullend een BTW aangifte opstellen. We hebben met allerlei boekhoudpakketten ervaring zoals Exact Online, Moneybird, Yuki, Twinfield, Snelstart en vele andere pakketten.
In de laatste BTW aangifte van het jaar houden we rekening met de wettelijk verplichte correcties zoals het privégebruik van de zakelijke auto, privégebruik van bedrijfsgoederen, verdeling belaste- en onbelaste omzet, correctie personeelsvoorzieningen en relatiegeschenken.
Jaarlijks maken we een BTW rondrekening waarbij we een aansluiting maken tussen de administratie en BTW aangiften. De verschillen geven we vervolgens aan middels een BTW suppletie aangifte.
BTW lijkt de makkelijkste belasting…maar is het niet. De BTW wetgeving kent namelijk heel veel regels en uitzonderingen, bijvoorbeeld in het geval van ‘horeca uitgaven’. Of zoals hierboven al aangeven in het kader van zaken doen met het buitenland.
Tenslotte versturen we met een doorlopende machtiging de aangiften rechtstreeks naar de Belastingdienst. Wel zo gemakkelijk.
Inkomstenbelasting aangifte (IB)
Voor ondernemers met een eenmanszaak of VOF stellen we tijdig de Inkomstenbelasting aangifte (IB) op.
We houden daarbij rekening met ondernemersfaciliteiten zoals zelfstandigenaftrek, investeringsaftrek, startersaftrek, MKB winstvrijstelling en verliesverrekening, zodat je geen geld laat liggen. Daarnaast zorgen we ervoor dat je aangifte voldoet aan de wettelijk gestelde eisen. Zo houden we rekening met de privé bijtelling van de zakelijke auto en corrigeren we de beperkt- en niet aftrekbare kosten.
Jaarlijks beoordelen we bovendien of je in aanmerking komt voor de middelingsregeling. Je kunt inkomen middelen over drie aaneengesloten kalenderjaren. Mogelijk heb je recht op een belastingteruggave.
Als je samenwerkt met een accountant kun je gebruik maken van de uitstelregeling. Dit betekent dat je een jaar langer de tijd hebt om je aangifte in te dienen. Wel zo handig indien je door omstandigheden meer tijd nodig hebt.
We beoordelen (voorlopige) belastingaanslagen en houden de Belastingdienst aangifte termijnen voor je in de gaten. Zo bespaar je op rente en boetes. En na jouw online akkoord versturen we de aangiften rechtstreeks naar de Belastingdienst. Wel zo gemakkelijk.
Vennootschapsbelasting aangifte (VPB)
Voor ondernemers met een BV stellen we tijdig de Vennootschapsbelasting aangifte (VPB) op.
We houden daarbij rekening met belastingfaciliteiten zoals investeringsaftrek en verliesverrekening, zodat je geen geld laat liggen. Daarnaast zorgen we ervoor dat je aangifte voldoet aan de wettelijk gestelde eisen. Zo corrigeren we de beperkt- en niet aftrekbare kosten.
Als je samenwerkt met een accountant kun je gebruik maken van de uitstelregeling. Dit betekent dat je een jaar langer de tijd hebt om je aangifte in te dienen. Wel zo handig indien je door omstandigheden meer tijd nodig hebt.
We beoordelen (voorlopige) belastingaanslagen en houden de Belastingdienst aangifte termijnen voor je in de gaten. Zo bespaar je op rente en boetes. Na jouw online akkoord versturen we de aangiften rechtstreeks naar de Belastingdienst. Wel zo gemakkelijk.
Dividendbelasting aangifte (DV)
Uiteraard kunnen we je ook helpen met het tijdig indienen van de dividendbelasting aangifte. Na jouw akkoord versturen we de aangiften rechtstreeks naar de Belastingdienst. Wel zo gemakkelijk.
Beconregeling
Wij maken als accountantsbureau gebruik van de beconregeling.
De voordelen voor jou zijn:
– gebruik uitstelregeling voor het indienen van je belastingaangifte;
– doorlopende belastingmachtigingen;
– online toegang tot jouw belastingaanslagen;
– automatisch vooraf ingevulde aangiftegegevens (VIA);
– gebruik van snellere helpdesk Belastingdienst.
Met de beconregeling bespaar je veel tijd en administratieve handelingen.
Online accorderen
Door het online ondertekenen van belastingaangiften via SignRequest bespaar je tijd want nu hoef je niet meer te printen, ondertekenen en in te scannen of per post te versturen. Het werkt intuïtief, het is veiliger dan e-mail en ook veel beter voor het milieu.
Wil je samenwerken of heb je een vraag?
Neem vandaag nog contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Mail of bel met Iris hallo@accountantiris.nl of 020-244 04 37